Child-led initiative under Sponsorship project in Lao Cai | Mô hình CLB Măng Non tại Lào Cai

Wednesday 5 April 2023
“I continue to believe that if children are given the necessary tools to succeed, they will succeed beyond their wildest dreams.” – David Vitter.
 
Since 2021, Save the Children piloted the child-led initiative in 10 secondary schools in Lao Cai province. Not like others, with this model, students are empowered for being the leaders of their clubs while teachers provide coaching if needed.
 
 
Children have the leading roles in all the decision that they make including set schedule for the clubs, topics of their concerns and develop the communication plan with many creative formats such as broadcasting, social media and extracurricular activity.
 
 
Through our works, Save the Children support children to raise their voices. We believe that children are the ones who understand and can communicate most effectively about the issues that affecting them.
 
 
--------------
 
“Tôi tin rằng nếu trẻ em được cung cấp những công cụ cần thiết để thành công, các em sẽ thực hiện được tất cả mọi việc, kể cả những ước mơ tưởng như hoang đường nhất.” – David Vitter.
 
Mô hình Câu lạc bộ Măng non được Tổ chức Cứu trợ Trẻ em thử nghiệm tại 10 trường trung học cơ sở tại Lào Cai từ năm 2021. Khác với các mô hình trước đây, các bạn học sinh được trao quyền và hoàn toàn làm chủ còn thầy cô giáo có vai trò cố vấn.
 
 
Các em tự quyết mọi việc, từ lịch sinh hoạt câu lạc bộ tới các chủ đề mà các em quan tâm và cùng nhau xây dựng kế hoạch truyền thông với các hình thức sáng tạo như phát thanh, truyền thông online hay tổ chức hoạt động ngoại khóa.
 
 
Thông qua các hoạt động của mình, chúng tôi hỗ trợ trẻ em nói lên tiếng nói của mình bởi chúng tôi tin rằng hơn ai hết, trẻ em là những người hiểu rõ nhất và có thể truyền thông tốt nhất về những vấn đề đang ảnh hưởng tới cuộc sống của các em.